10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها

10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها

در مقاله 10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها می‌خواهیم در مورد راه ‌هایی که می‌توانید برای داشتن لب‌های زیبا و جذاب استفاده کنید، صحبت کنیم. برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن سن زیبایی لب هایشان را از دست بدهند، اما می‌توانند با روش‌های مختلف، از جمله روش‌های پزشکی و خانگی لب‌های خود را به شکلی حجیم و خوش فرم کنند. با ما همراه باشید تا 10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها بیاموزیم.

5 روش کلینیکی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها

اخیرا دیده شده برخی از سالن‌های زیبایی بدون داشتن تخصص پزشکی لازم اقدام به انجام خدماتی مانند تزریق ژل می‌کنند. این کار بسیار می‌تواند خطرناک باشد چرا که محل تزریق و مقدار تزریق در هر ناحیه اهمیت بسیاری دارد که در حوزه‌ی تخصصی پزشک زیبایی‌ست. روش‌های کلینیکال و درمانی افزایش حجم لب و تغییر فرم آن مانند سایر روش‌های زیبایی عوارض خود را دارند اما با مراجعه به پزشکان ماهر و کلینیک‌های پزشکی معتبر می‌توانید این عوارض تا حد زیادی کاهش دهی. در این بخش از مطلب 10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها را مرور می‌کنیم.

1.تزریق ژل یا فیلر برای حجم دادن به لب‌ها

در این روش، از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک به شکل لب‌ها برای بهبود ظاهر و حجم لب‌ها استفاده می‌شود. پزشک زیبایی این ژل‌ها را با توجه به درخواست شما و نیازهای خاص تزریق می‌کند تا به لب‌ها حجم و شکل دلخواه داده شود. این روش دارای تکنیک‌های مختلفی برای تغییر شکل و اندازه لب‌ها است. به عنوان مثال، تکنیک لب روسی بیشتر تمرکز روی افزایش حجم لب‌ها و تاکید بر کشیدگی و تیزی حاشیه‌ی لب‌ها دارد، در حالی که تکنیک تزریق ژل کلاسیک شکل طبیعی لب‌ها را حفظ می‌کند اما آن‌ها را کمی پرتر و حجیم‌تر می‌کند.

10 روش خانگی برای پرحجم کردن لب ها
10 روش خانگی برای پرحجم کردن لب ها

برای افزایش دقت و کاهش آسیب به لب‌ها کمی ژل به کمک سوزنی بسیار نازک وارد لب‌ها می‌شود. اندازه و ناحیه تزریق ژل در لب‌ها به ساختار و شکل خاص لب‌های شما بستگی دارد. به عنوان مثال بسیاری فکر می‌کنند که ژل‌ها به ‌طور مستقیم در لب‌ها تزریق می‌شوند، اما در واقعیت ژل‌ها به خط حاشیه‌ی لب‌ها تزریق می‌شوند تا لب‌ها برجسته‌تر شوند و حالت کمانی بیشتری داشته باشند.

می توانید جهت مشاهده دوره های آموزش مجازی آرایش دائم و تتوی بدن با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

معمولاً برای افزایش اولیه حجم لب‌ها حدود ۰.۵ تا ۱ میلی‌لیتر ژل مناسب است. اگر شما قصد افزایش حجم زیادی در لب‌هایتان دارید، ممکن است بخواهید بیش از ۱ میلی‌لیتر ژل تزریق کنید. این معمولاً بهتر است که دو هفته بعد از تزریق اولیه انجام شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

2.تزریق چربی برای حجم دادن به لب‌ها

یکی از بهترین گزینه‌های درمانی برای بزرگ و برجسته‌ کردن و داشتن لب‌های قلوه‌ای، فرآیند گرفتن بافت چرب از مناطق دیگر بدن (معمولا باسن یا شکم) و تزریق آن به لب برای افزایش حجم و برجسته کردن آن است، به این ترتیب بدن این پیوند را پس نخواهد زد.

در روش تزریق چربی برای حجم دادن به لب‌ها، سلول‌های چربی از قسمتی از بدن مانند شکم یا باسن استخراج می‌شوند و پس از فرآوری، مجدداً به ‌منظور افزایش حجم و بزرگ‌تر کردن لب‌ها به داخل آن‌ها تزریق می‌شوند. دلیل اصلی استفاده از تزریق چربی به‌جای ژل‌های صنعتی آن است که به‌واسطه‌ی آنکه چربی‌ها از بدن خود بیمار گرفته می‌شوند، احتمال واکنش یا آلرژی کاهش می‌یابد.

روش انتقال چربی نسبت به تزریق ژل تهاجمی‌تر است و نیاز به دوره‌ی نقاهت کوتاهی دارد، اما معمولا به روش سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن بیمار ندارد. نتایج حاصل از این روش در مقایسه با ژل‌های تزریقی دوام نسبتا بیشتری دارد، اما نتایج آن به شدت ژل‌های تزریق‌شونده، قابل کنترل نیست.10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها

10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها
10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها

با آنکه تزریق چربی یک روش درمانی مناسب است، اما متأسفانه میزان ماندگاری چربی‌ها داخل لب، کاملاً قابل ‌اطمینان نیست. تزریق چربی به داخل لب‌ها به‌ منظور بزرگ و برجسته کردن آن‌ها می‌تواند چند سال یا بیشتر دوام داشته باشد، اما برخی از بیماران شش ماه پس از تزریق اولیه نیازمند تزریق دوم و یا سوم هستند تا نتیجه‌ی مورد نظر خود را به دست آورند.

شایع‌ترین عوارض احتمالی تزریق چربی عبارت‌اند از:

  • هماتوم (تجمع خون در زیر پوست)
  • عدم تقارن
  • وجود برجستگی در زیر پوست
  • بی‌حس شدن موقتی پوست
  • عفونت

3.ایمپلنت لب

جراح پلاستیک در این روش پس از بی‌حس کردن لب‌ها، برشی کوچک در دو گوشه دهان ایجاد کرده و از یکی از این برش‌ها گیره‌ای را وارد می‌کند و با کشیدن آن از سمتی به سمت دیگر، تونلی در داخل لب ایجاد می‌کند. سپس با استفاده از گیره، ایمپلنتی را داخل تونل گذاشته و برش‌ها را بخیه می‌کند. این روش معمولا در حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

4. لیفت لب

جراح پلاستیک در این روش، ناحیه لب و اطراف آن را بی حس کرده، برشی زیر بینی ایجاد می‌کند. سپس نوار کوچکی از پوست را از بین برده و لب بالایی را به سمت بالا می‌کشد. در این مرحله برش ایجاد شده با بخیه بسته می‌شود.

5 روش خانگی برای پرحجم کردن لب ها

بزرگ شدن لب با روش خانگی معمولا راحت و بدون دردسر است. در حال حاضر نیز روش‌های مختلفی برای پروتز کردن لب در خانه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ممکن است از طریق اطرافیان ما یا سایت‌های مختلف اینترنتی به‌دست ما برسد. به‌طور مثال می‌توانیم انواع ترفند پروتز لب در خانه نی نی سایت و سایت‎های مختلف دیگر را جستجو کرده و بخوانیم. اما لازم است پیش از انجام هر کدام مطمئن شوید به کار بردن آن‌ها برای سلامتی پوست به ویژه پوست لب خطرناک نبوده و مشکلاتی را برای شما به وجود نمی‌آورند. در ادامه به بررسی چند روش برای پروتز لب در خانه می‌پردازیم:

۱- پروتز لب در خانه با دارچین

دارچین برای لب و بزرگ کردن آن بسیار موثر است. برای پروتز لب در خانه با این روش یک قاشق پر پودر دارچین را با کمی روغن وازلین یا کره کاکائو مخلوط کنید. پس از آن با این ترکیب لب‌های خود را ماساژ دهید تا احساس کنید لب‌های شما ملتهب شده و داغ شده است؛ در این زمان می‌توانید آن را از روی لب بشویید. این روش را می‌توانید در هفته چند بار تکرار کنید.

می توانید جهت مشاهده دوره های آموزش مجازی آرایش دائم و تتوی بدن با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

 2. پروتز لب با یخ در خانه

با یخ نیز می‌توانید بسیار ساده لب‌های خود را برای مدتی بزرگ کنید. چراکه یخ باعث می‌شود سلول‌های مرده از بین رفته و جریان خون در لب‌ها افزایش پیدا کرده و لب‌ها نیز قرمزتر به نظر برسد. برای این روش پروتز لب در خانه کافیست روزی دوبار به مدت چند دقیقه لب‌هایتان را با یخ ماساژ دهید.

3. استفاده از یخ

راهی سریع و آسان برای بدست آوردن لب‌هایی برجسته در خانه و در فرصت‌های محدود، استفاده از یخ خواهد بود. در این روش باید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی لب‌های خود قالب‌های یخ بمالید.

در اثر این کار رگ‌های خونی لب فشرده شده و آن‌ها سریعا برجسته‌تر، صاف‌تر و صورتی به نظر خواهند رسید. افزایش دائمی حجم لب در خانه با این روش محقق خواهد شد، چرا که اگر به مدت دو یا سه هفته و هر روز این عمل را تکرار کنید، می‌توانید برای همیشه لب‌هایی بزرگ‌تر داشته باشید.

4.حجیم کردن لب با فلفل

برای پروتز لب در خانه می‌توانید از فلفل استفاده کنید. در این روش هم فلفل سیاه و هم فلفل قرمز هندی می‌تواند کارساز باشد. برای این منظور می‌توانید ۱ قاشق فلفل سیاه یا فلفل هندی را با ۱ قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و لب‌های خود را با این ترکیب ماساژ دهید؛ پس از اینکه احساس کردید لب بزرگ شد آن را با آب گرم بشویید. برای اینکار از قبل باید مطمئن باشید که به فلفل حساسیت ندارید و اینکار باعث آسیب شما نمی‌شود.

5.هیدراته کردن لب‌ها

در این روش حجیم کردن لب، شما با پرداخت هزینه‌ای ناچیز می‌توانید لب‌هایی برجسته داشته باشید. در این روش شما باید علاوه بر این‌که آب زیادی می‌نوشید، لب‌های خود را از خارج نیز هیدراته کنید. کم آبی سبب می‌شود که لب‌های شما از حالت اصلی کوچک‌تر شده و خشک شوند. اما با مصرف آب، لب‌ها مرطوب، پف کرده و گوشتی به نظر می‌رسند.

برای هیدراته کردن لب‌ها از خارج، بالم لب آبرسانی تهیه کرده و قبل از رفتن به رختخواب حتما از آن استفاده کنید. اگر لب‌های خیلی خشکی دارید، این کار را دو بار در طول روز انجام دهید.10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها

اسکراب لب‌ها را هر روز انجام داده و از شر سلول‌های مرده روی آن خلاص شوید و سپس روی لب‌هایتان مرطوب کننده بزنید. با مصرف آب زیاد در رژیم غذایی خود به همراه سبزیجات غنی از آب، آبرسانی به لب‌ها و پوست خود را افزایش داده و به برجسته شدن لب کمک می‌کنید.

نتیجه گیری

همه انسان‌ها به زیبایی گرایش داشته و به دنبال راه‌هایی برای افزایش زیبایی خود هستند. برجسته کردن لب‌ها می‌تواند سبب زیباتر شدن شما شده و اعتماد به نفستان را افزایش دهد. شما می‌توانید با استفاده از  مقاله 10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها با مراجعه به پزشکان متخصص، لب‌های خود را حجیم‌تر کرده و زیبایی خود را چندین برابر کنید.

راه های ارتباط با آکادمی سعیده پور احسان

از طریق تماس تلفنی  با شماره 09172334738

از طریق واتساپ شماره تلفن بالا

از طریق دایرکت اینستاگرام آکادمی زیبایی سعیده پور احسان در شیراز

از طریق مراجعه حضوری به آکادمی سعیده پور احسان در شیراز محدوده قدوسی غربی

Facebook
Twitter
LinkedIn

10 روش خانگی و پزشکی برای پرحجم کردن لب ها