علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن

علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن

تیرگی لب بعد از تاتو یکی از مشکلاتی است که برای افراد مختلف ممکن است ایجاد شود و حس و ظاهری ناخوشایند را برای هر کسی میتواند ایجاد نماید. در این مقاله قصد داریم علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن و همچنین روش حل این مشکل را بررسی کنیم که چرا در ابتدا مشکل تیرگی لب ها ایجاد میشود و در نهایت چطور میتوان آن را حل کرد؟

علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن

علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن می تواند دلایل مختلف داشته باشد. یکی از دلایل آن فشار دست نامناسب پیگمنتر در حین کار است. دلیل دیگر آن میتواند عدم رفع کبودی خود لب ها قبل از شروع کارباشد. همچنین خشکی پوست لب هم می تواند باعث ایجاد کبودی و تیرگی در لب ها بعد از کار میکروپیگمنتیشن شود.

چرا بعد از میکروپیگمنتیشن با تغییر رنگ لب روبرو می‌شویم؟

تغییر رنگ لب و علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن موضوعی طبیعی بوده و همیشه بعد از میکروپیگمنتیشن، لب ها بین 5 تا 6 درجه ریزش رنگ خواهند داشت. اما تغییر رنگ به کبودی غیر طبیعی بوده و دلایلی که در ادامه توضیح می دهیم در این تغییر رنگ به کبودی موثر هستند. لطفا توجه داشته باشید که پیگمنتر حتما باید متناسب با نوع لب مراجعه کننده، رنگ مناسب را انتخاب کند. هر چقدر مهارت پیگمنتر در زمینه رنگ‌شناسی و روش‌های ترکیب رنگ بیشتر باشد، قطعا در مرحله اول به خوبی کار خود را پیش خواهد برد.

می توانید از مشاوره رایگان  از طریق تماس تلفنی با شماره 09172334738 از آکادمی سعیده پور احسان بهره مند شوید.

تاتو لب

برای تاتو لب از دو روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ استفاده می شود .

  • میکروپیگمنتیشن لب:

    در میکروپیگمنتیشن لب رنگدانه ها توسط قلم دیجیتالی وارد لایه های سطحی پوست می شود و لبان را پر رنگ و خطوط آن را مشخص می کند. در این صورت خانم ها دیگر نیازی به استفاده از لوازم آرایش برای لب ها ندارند. البته باید هر 8-6 ماه یک مرتبه اقدام به ترمیم کرد در غیر این صورت رنگ لب ها به تدریج کمرنگ و پس از2-5 سال محو خواهد شد. در صورت انجام میکروپیگمنتیشن هم می توان از رژ لب استفاده کرد.

  • میکروبلیدینگ لب:

    میکروبلیدینگ لب نیز یک آرایش نیمه دائمی است. در این روش رنگدانه ها توسط قلم دستی به غشای میانی پوست لب تزریق می شوند. میکروبلیدینگ لب نیز باعث حجم دهی، رنگ دهی و تقارن لب ها می شود. تفاوت دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن: در میکروپیگمنتیشن از یک قلم و دستگاه دیجیتالی استفاده شده تا رنگ دانه ها به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ کنند که این روش ماندگارتر از روش میکروبلیدینگ است که توسط قلم دستی انجام می شود.

علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن
علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن
  • با توجه به استفاده از قلم دیجیتالی در میکروپیگمنتیشن، زمان درمان و بهبودی کامل پوست پس از انجام این پروسه طولانی تر از روش میکروبلیدینگ است پس تا یک هفته پس از انجام آن باید از پوست نگهداری شود. میکروپیگمنتیشن هر 2 تا 5 سال و میکروبلیدینگ هر سال دوبار نیاز به ترمیم دارد چون در میکروبلیدینگ رنگدانه ها با قلم دستی به صورت سطحی تر نفوذ داده میشوند ماندگاری کمتری دارند. البته ماندگاری تاتو لب نیاز به شرح بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

9 مراقبت مهم بعد از تاتو جهت ماندگاری بیشتر

انواع سبک و طرح تاتوی بدن

میزان مهارت پیگمنتر در ایجاد رنگ مناسب لب

البته عامل دیگری که در حین میکروپیگمنتیشن لب ها و کاشت رنگ و البته تیرگی لب در میکروپیگمنتیشن اهمیت زیادی پیدا می کند، میزان مهارت های پیگمنتر است. توانایی عالی در کنترل میزان فشار دست بر روی موضع بسیار مهم است. این توانایی یکی از شاه کلیدهای مهم در پیشرفت کار هر پیگمنتری است. همین توانایی و مهارت تاثیر بسیار زیادی بر روی خروجی کار دارد. یکی از علل تیرگی و کبودی های ایجاد شده بر روی لب ناشی از فشاردست زاد پیگمنتر در حین کار میکروپیگمنتیشن است. مهارت پیگمنتر می تواند تا ۹۸% موفقیت کار میکروپیگمنتیشن لب مراجعه کننده را تضمین کند.

بدون درمان خشکی پوست لب، انجام میکروپیگمنتیشن ممنوع!

میزان رطوبت لب تاثیر زیادی بر روی روند کار و نتیجه نهایی دارد. اگر لب‌های مراجعه‌کننده خشک است، قطعا در زمان انجام آرایش دائم لب، دچار مشکل خواهید شد. مهمتر از همه اینکه پس از گذشت مدتی احتمال دیدن تیرگی و کبودی در آن نیز وجود دارد. در نتیجه حتما دو هفته قبل از زدن هاشور لب یا هر کدام از روش‌های تاتو لب، باید مراجعه‌کننده از یک ویتامین عالی برای تقویت و رفع خشکی لب‌هایش استفاده کند.

می توانید از مشاوره رایگان  از طریق تماس تلفنی با شماره 09172334738 از آکادمی سعیده پور احسان بهره مند شوید.
نتیجه گیری

تغییر رنگ تاتو لب بعد از میکروپیگمنتیشن می‌تواند دلایل مختلف داشته باشد. یکی از دلایل آن فشار دست نامناسب پیگمنتر در حین کار است. دلیل دیگر آن میتواند عدم رفع کبودی خود لب‌ها قبل از شروع کارباشد. همچنین خشکی پوست لب هم می‌تواند باعث ایجاد کبودی و تیرگی در لب ها بعد از کار میکروپیگمنتیشن شود. در این مقاله با علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن آشنا شدید ما در آکادمی سعیده پور احسان برای آگاهی ببیشتر شما در تلاشیم در صورتیکه دچار تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیش شده اید از مشاوره رایگان آکادمی استفاده کنید.

راه های ارتباط با آکادمی سعیده پور احسان

از طریق تماس تلفنی  با شماره 09172334738

از طریق واتساپ شماره تلفن بالا

از طریق دایرکت اینستاگرام آکادمی زیبایی سعیده پور احسان در شیراز

از طریق مراجعه حضوری به آکادمی سعیده پور احسان در شیراز محدوده قدوسی غربی

Facebook
Twitter
LinkedIn

علت تیرگی لب بعد از میکروپیگمنتیشن