سایه زدن تاتو بدن

سایه زدن تاتو بدن

سایه زدن تاتو بدن و تاتو بدن از لحاظ تاریخی، سه معنی اصلی داشت: یک طراحی ساده، نشانه موقعیت اجتماعی و یا نوعی طلسم چون تاتو قرار بود خواص درمانی داشته باشد و برای جسم و روح مفید باشد.امروزه تاتو بدن به نوعی بخشی از رشته آرایشگری است که افراد مختلف با داشتن علاقه به این کار می­توانند آموزش­های آن را در مراکز مختلف سپری کنند. در ادامه به بررسی تکنیک‌های سایه زدن تاتو بدن می پردازیم.

سایه زدن تاتو بدن

سایه ها نقش کاربردی در آموزش تتو بدن دارند. سایه ها از سه رنگ تشکیل شده اند:

۱) سایه لایت

۲) سایه مدیوم

۳) سایه دارک

در آموزش تتو بدن ، سایه ها  به شکل پراکند زده می شوند، به صورت پرتابی تا کلیه سایه ها در یکدیگر محو گردند. در آموزش تتو بدن گفته می شود که بهتر است سایه کادر نداشته باشد، به شکلی که سایه مدیوم در لایت محو شود، و سایه دارک نیز در سایه مدیوم محو گردد و نوک سوزن تمیز باشد. هنگامی که  در آموزش تتو بدن قسمت سایه را آموزش می دهید نیازی نیست نوک سوزن در آب تمیز شود ولی بالعکس آن نیازمند تمیزی سوزن با آب است، زیرا برای آمدن از رنگ تیره به روشن باید سوزن را با آب تمیز کرد.

سایه زدن تاتو بدن
سایه زدن تاتو بدن
می توانید از مشاوره رایگان  از طریق تماس تلفنی با شماره 09172334738 از آکادمی سعیده پور احسان بهره مند شوید.

تکنیک سایه زدن تاتو بدن

سایه ها  در تاتو اصولا باید به صورت پراکند زده شوند به روش پرتابی طوری که تمام سایه در هم محو شوند.

سعی کنید در زدن سایه کادر نداشته باشید ،یعنی سایه مدیوم در لایت محو شود،و سایه دارک در سایه مدیوم محو شود.

در زدن سایه باید نوک سوزن تمیز شود یک لیوان آب در کنار خود داشته باشین که نوک سوزن را در آب تمیز کنید

سایه زدن تاتو بدن
سایه زدن تاتو بدن

نکات مهم سایه زدن تاتو بدن

  • سعی کنید هنگام سایه زدن کادر ایجاد نشود و تا حد امکان به صورت پراکنده و پرتابی عمل کنید تا سایه‌های مختلف دارک و مدیوم در هم محو شوند.
  • هنگام سایه زدن یک ظرف آب در کنار خود داشته باشید و مرتب سوزن را در آن تمیز کنید.
  • تمیز کردن سوزن زمانی ضروریست که رنگ سایه‌ها را از تیره به روشن استفاده کنید
  • عوامل روشن و تیره سایه را بشناسید: برای اینکه تاتو بدن به خوبی انجام شود و سایه دلخواه مشتری کار شود باید بدانید مشتری چه میزان سایه روشن یا تیره می‌خواهد. همچنین باید بتوانید در مقابل سایه روشن سایه تیره و یا بر عکس کار کنید. مثلا اگر بالای بازو تاتو سایه‌دار روشن زده‌اید پائین بازو باید تیره‌تر باشد. اگر از جوهرهای رنگی استفاده می‌کنید رنگ‌های مکمل را بشناسید. برای این کار بهتر است همیشه یک دایره رنگ داشته باشید تا بتوانید رنگ‌های مکمل خطوطی که اجرا کرده‌اید را پیدا کنید.
  • از دیگر نکاتی که باید در هنگام تاتو زدن به آن توجه داشته باشید قسمتی از بدن است که می‌خواهید روی آن تاتو کار کنید‌‌‌. بهتر است بیش از یک سال روی طرح و قسمتی از بدن که می‌خواهید تاتو زده شود فکر کنید.
  • سایه ها  در تاتو اصولا باید به صورت پراکند زده شوند به روش پرتابی طوری که تمام سایه در هم محو شوند. سعی کنید در زدن سایه کادر نداشته باشید ،یعنی سایه مدیوم در لایت محو شود،و سایه دارک در سایه مدیوم محو شود. در زدن سایه باید نوک سوزن تمیز شود یک لیوان آب در کنار خود داشته باشین که نوک سوزن را در آب تمیز کنید
می توانید از مشاوره رایگان  از طریق تماس تلفنی با شماره 09172334738 از آکادمی سعیده پور احسان بهره مند شوید.

مراحل گام به گام آموزش سایه زدن تاتو :

1. با نقاشی کردن آغاز کنید :

برای اینکه بتوانید یک تتو کار حرفه‌ای با مهارت‌های بسیاد زیاد شوید؛ اول از همه باید نقاشی کردنتان خوب باشد و لرزش دست نداشته باشید.

سایه زدن برای تاتو یک استعداد از پیش تعیین شده نیست و شما به راحتی می‌توانید با تمرین، مهارت درست سایه زدن را به دست بیاوردید. سایه زدن برای تاتو فرق چندانی با سایه زدن برای یک نقاشی ندارد پس تا می‌توانید با تمرین کردن لرزش دست خود را کم کنید.

سایه زدن تاتو بدن
سایه زدن تاتو بدن

بیشتر بخوانید:

آموزش و خدمات حرفه ای تاتو بدن و صورت در شیراز

آموزش تاتو بدن تخصصی در 10 جلسه

حتی اگر تاتو کار با تجربه‌ای هستید سعی کنید با تمرین زیاد میزان فشار دست خود را تنظیم کنید تا در هنگام تاتو زدن به مشکلی بر نخورید. علاوه بر موارد ذکر شده، سعی کنید همیشه به یک شیوه تمرین نکنید تا برای هر نوع تاتویی آماده باشید.
اگر در موارد بالا مشکلی ندارید و به دنبال طرح خفن هستید به صفحه   ” خفن ترین و پر طرافدارترین طرح  (تتو) تاتو بدن و صورت  (2023) ” سر بزنید.

2. روی پوست مصنوعی تمرین کنید :

 پس از اینکه در سایه زدن روی کاغذ تبحر پیدا کردید؛ می‌توانید با تمرین روی پوست مصنوعی این مهارت را در خود افزایش دهید. با توجه به شباهت زیادی که پوست مصنوعی به پوست طبیعی دارد، بعد از چند بار تمرین میزان فشاری که لازم است وارد کنید را به دست می‌آورید.

3. سوزن مناسبی انتخاب کنید :

انتخاب سوزن مناسب در زیبایی و طبیعی جلوه دادن تاتو تاثیر به سزایی دارد. برای مثال سوزن‌های کوچک سایه‌های ملایم‌تری ایجاد می‌کنند. این سایه‌ها رنگ را بیشتر نشان می‌دهد و جلوه خاصی به تاتو می‌بخشد.

4. سرعت دستگاه را به درستی انتخاب کنید :

در هنگام سایه زدن باید به سرعت دستگاه توجه کنید؛ هرچه سرعت دستگاه کمتر باشد باعث می‌شود سایه ملایم‌تری بزنید و هرچه سرعت دستگاه بالاتر رود، سایه مورد نظر تیره‌تر شده و عمق بیشتری به خود خواهد گرفت.

سرعت دستگاه را با توجه به طرح و سایه مورد نظر مشتری باید تنظیم کنید تا عمق سایه مطابق با میل مشتری باشد.

بیشتر بخوانید:

9 مراقبت مهم بعد از تاتو جهت ماندگاری بیشتر

انواع سبک و طرح تاتوی بدن

روش اجرای سایه بعددار

برای اجرای سایه بعددار می‌توانید از پکیج‌های آموزش تاتو استفاده کنید و با صفر تا صد این کار آشنا شوید. اما ما در اینجا به طور کلی یکسری موارد ضروری را برای شما بازگو می‌کنیم. اگر شما یک تاتوکار مبتدی هستید که در مسیر یادگیری نحوه ایجاد تاتو بدن با کیفیت و زیبا هستید، یکی از مراحل یادگیری سایه زدن است. این روش به شما امکان می‌دهد خالکوبی را واقعی‌تر و حجیم‌تر کنید. تاتو سایه‌دار در بسیاری از سبک‌ها مانند سه بعدی، خالکوبی آبرنگ، رئالیسم و ​​غیره استفاده می‌شود. سایه خوب می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت تاتو ایجاد کند. همچنین می‌تواند به پوشاندن اشتباهات یا اضافه کردن ظاهری سه بعدی و تازه کمک کند.

آموزش مجازی تتو بدن

آموزش تاتو بدن بدون رفتن به کلاس های پُرهزینه و طی مسافت های طاقت فرسا نیز میسر است. بسیاری از مراکز آموزشی در زمینه آموزش تاتو بدن اقدام به راه اندازی دوره های آموزش تاتو بدن با استفاده از فیلم و اینترنت (برگزاری دوره های مجازی) کرده اند. به راحتی می توان این فیلم ها را با سرعت های استاندارد دانلود و با مشاهده چندین باره آنها در زمینه انجام تاتو تبحر یافت. همچنین  می توان در منزل با صرف کمترین هزینه و نیز زمان با شرکت در دوره های آموزش تاتو بدن به شکل آنلاین، این دوره ها را فراگرفت.

در این دوره چه چیزی را آموزش داده ایم ؟

در دوره آموزش مجازی تتوی بدن به صورت گام به گام و با جزئیات کامل از صفر تا صد این مبحث به شما آموزش داده خواهد شد.این آموزش شامل فصل هایی همچون :

  • معرفی وسایل و ابزارهای موردنیاز برای شروع کار
  • ممنوعیتهای قبل از کار تتوی بدن
  • معرفی انواع بی حسی ها
  • معرفی انواع دستگاه های تتوی بدن
  • معرفی و شناخت انواع سوزنها و کاربرد هرکدام
  • شناخت رنگهای مصرفی و پرکاربرد در تتوی بدن
  • آموزش شابلون سازی
  • معرفی سبک های مشهور روز دنیا
  • مراقبت های بعد از کار تتوی بدن….
آیا می‌توان روز بعد روی خالکوبی سایه زد؟

پس از طرح کلی بهتر است 20-30 دقیقه قبل از شروع فرآیند سایه زنی صبر کنید یا می‌توانید با استراحت چند هفته‌ای طرح کلی و سایه زنی را به دو جلسه مجزا تقسیم کنید.

نتیجه گیری

تاتو بدن با دستگاه و سوزن‌های مخصوصی انجام می‌شود. مسلما وارد کردن سوزن به بدن درد دارد پس برای این کار ابتدا باید محل مورد نظر بی حس شود. سوزن متصل به دستگاه تاتو همانند یک چرخ خیاطی بالا و پایین می‌رود تا نقش کار را روی پوست پیاده کند. تاتو در انواع و سبک‌های مختلف سایه دار و بدون سایه و طرح‌های ساده و تاتو بعددار و.‌. انجام می‌شود که کاملا به سلیقه مشتری توسط تاتوکار انجام می‌گیرد.

راه های ارتباط با آکادمی سعیده پور احسان

از طریق تماس تلفنی  با شماره 09172334738

از طریق واتساپ شماره تلفن بالا

از طریق دایرکت اینستاگرام آکادمی زیبایی سعیده پور احسان در شیراز

از طریق مراجعه حضوری به آکادمی سعیده پور احسان در شیراز محدوده قدوسی غربی

Facebook
Twitter
LinkedIn

سایه زدن تاتو بدن