آرایش دائمی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آرایش دائمی

آرایش دائمی یا میک‌آپ دائمی (Permanent Makeup) یک راه عالی برای صرفه جویی در وقت است و می‌تواند به عنوان یک جایگزین کامل برای آرایش روزانه شما باشد. این روش یک راه عالی برای تاکید بر زیبایی‌های صورت شما و پنهان کردن معایب آن است. در این مقاله در مورد میک‌آپ دائمی، روش انجام آن و مراقبت‌های بعد از آن برای شما اطلاعاتی آورده شده است.

آرایش دائمی چیست و به چه صورت انجام میشود؟

میکروپیگمنتیشن به فرایند کاشت رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از پوست، با حداقل آسیب به بافت اطلاق می شود. این متد روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه استاندارد میکروپیگمنتیشن و وسایل یکبار مصرف استریل که به کاربر این امکان را می دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام نماید.

می توانید از مشاوره رایگان  از طریق تماس تلفنی با شماره 09172334738 از آکادمی سعیده پور احسان بهره مند شوید.

میکروپیگمنتیشن یکی از روش های آرایش دائمی است و در صورتی که با دستگاه ایمن و کارتریج های ظریف و استریل انجام شود، نتیجه ای زیبا و طبیعی به همراه دارد. میکروپیگمنتیشن ابرو، چشم و لب از پرکاربردترین روش های میکروپیگمنتیشن در زیبایی هستند.

مراحل انجام آرایش دائم

هنگامی که طرح مورد نظر تأیید شد، با استفاده از کرم ها و پمادهای مخصوص ناحیه مورد نظر را بی حس کرده تا در حین انجام میکروپگمنتیشن یا میکروبلیدینگ و یا سایر روش ها احساس راحتی داشته باشید. روش ها متناسب با طرح و نوع نتیجه متفاوت خواهد بود. ممکن است برای انجام تتو سایر نقاط بدن نیازی به استفاده از بی حسی نداشته باشد با این حال صورت ناحیه حساستری است و ممکن است احساس درد شما را آزار دهد.

آرایش دائمی
آرایش دائمی

هنگامی که بی حس شد، هنرمند روش آرایش دائم را شروع می کند. چند روش مختلف برای انجام کار وجود دارد، اما محبوبترین روش های که با قلم مخصوص و روش خاص خود انجام می شود، طرحی ظریف و طبیعی مانند تارهای مور را در قسمت ابرو ایجاد می کند. همچنین می توان طرح های مورد نظر را در قسمت خط چشم، بن مژه، خط لب و رژ لب دائم نیز داشت.

می توانید جهت مشاهده دوره های آموزش مجازی آرایش دائم و تتوی بدن با قیمت مناسب اینجا کلیلیک کنید.

باید ها و نباید های مهم آرایش دائم

  • میکروپیگمنتیشن یکی از روش های آرایش دائم است و نتایج آن برای حداقل ۱ تا ۳ سال باقی می ماند. همچنین از آنجایی که در این روش سوزن دستگاه وارد پوست شده و با خون و لنف فرد در ارتباط است، رعایت نکات ایمنی و استاندراد و توجه به تکنیک های اجرایی اهمیت بالایی دارد.

 

  • در میکروپیگمنتیشن می بایست از دستگاه، رنگ و ملزوماتی استفاده شود که بر اساس استانداردهای پزشکی تهیه و تولید شده اند و دارای مجوز های مربوطه می باشند. در صورتی که از دستگاه ها و ملزومات استاندارد استفاده نگردد، امکان انتقال بیماری های واگیر، ایجاد حساسیت و عفونت وجود دارد و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری در فرد ایجاد گردد.
انتخاب رنگ های گرم یا خنک برای آرایش دائم

در هنگام انتخاب رنگ برای خود از نظر آرایش دائمی و یا هر چیز دیگری ، از جمله لباس ، جواهرات ، کیف ، کفش ، آرایش یا هر گونه لوازم دیگر ، باید  نکات مربوط به رنگ را هم در نظر داشته باشید. تن رنگی یا رنگ پوست شما با سایه پوست شما مانند  پوست روشن، معمولی، پوست تیره مربوط نمیشود و فرق دارد .

می توانید جهت آموزش آرایش دائم و مشاوره رایگان  از طریق تماس تلفنی با شماره 09172334738 از آکادمی سعیده پور احسان بهره مند شوید.

رنگ پوست شما با مقدار رنگدانه و یا ملانین موجود در پوست شما مشخص می شود و با قرار گرفتن در برابر آفتاب تغییر نمی کند، اگر رنگ پوست شما برنزه است آفتاب هیچ تغییری در رنگ پوست شما ایجاد نخواهد کرد چنانچه رنگ پوست شما به رنگ های مختلف باشد در همان رنگ ثابت می ماند .

 

حتی اگر در اواسط زمستان رنگ پوست شیری رنگ و سفیدی دارید و یا بعد از انکه به کنار دریا بروید و برنزه شوید پوست شما رنگ قبلی را دارد و رنگ پوست تان برنزه نشده است و همچنان رنگ قبلی و یکسان است .

مدت زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت است. برای مثال هرچه پوست شما خشک‌تر و دارای منافذ ریز تر باشد،طول عمر رنگ دانه‌ها بالاتر می‌رود.اما به طور کلی عمر میکروپیگمنتیشن از 6ماه الی یک سال در نوسان است و نمی‌توان طول عمر مشخصی برای آن در نظر گرفت.

مزایای میکروپیگمنتیشن

دائمی بودن

زیبایی ظاهری

صرفه جویی در وقت و هزینه

کاهش آسیب به پوست با لوازم آرایشی

عوارض میکروپیگمنتیشن

احتمال عفونت در

احتمال ایجاد جای زخم

مشکل در پاک کردن آرایش دائم

امکان پشیمانی

نواحی از صورت که آرایش دائمی روی آن‌ها انجام می‌شود

آرایش دائمی می‌تواند عیوب صورت شما را اصلاح کند. نواحی از صورت که میک‌آپ دائمی روی آن‌ها انجام می‌شود، عبارتند از:

  • ابروها: زمانی ابروهای نازک مد بودند، اما مدل ابروی پهن جای آن را گرفته است. برداشتن مداوم ابروها می‌تواند به شکل طبیعی آن‌ها آسیب برساند. بیماری‌هایی مانند آلوپسی نیز وجود دارند که بر رشد مو تاثیر می‌گذارند. با آرایش دائمی می‌توانید شکل ابروهای خود را اصلاح کنید یا ابروهایی که طبیعی به نظر می‌رسند، داشته باشید.
  • لب‌ها: شکل گوشه‌های لب با افزایش سن تغییر می‌کند و ممکن است نامتقارن شوند. یک متخصص آرایشی می‌تواند شکل را را اصلاح و نواقص را برطرف کند.
  • چشم‌ها: با آرایش دائمی می‌توانید گوشه‌های افتاده بیرونی چشم را با خط چشم بلند کنید. این روش همچنین برای پر کردن فضای بین مژه‌ها بکار می‌رود و مژه‌های شما را پرپشت‌تر نشان می‌دهد.
آرایش دائمی چیست و چگونه انجام می‌شود؟
آرایش دائمی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آموزش مجازی آرایش دائم

دوره آرایش دائمی یک دوره آموزشی که شامل میکروبلیدینگ ، میکروپیگمنتیشن ،شیدینگ و…. میباشد . محتوای دوره کاملا منطبق با بازار کار است .

این دوره های آموزشی توسط آکادمی سعیده پور احسان ارائه می شود.تمامی پکیج های آموزشی صفر تا صد و گام به گام هستند که هم مناسب افراد مبتدی است و هم جهت آپدیت میتوانید از آنها استفاده کنید . جهت مشاهده دوره ها اینجا کیلیک کنید.

نتیجه گیری:

رعایت تمام توصیه‌های متخصص آرایشی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت بسیار مهم است. این روش به خودی خود بر لایه‌های عمیق پوست تاثیر نمی‌گذارد، به همین دلیل رنگدانه‌ها به ندرت باعث ایجاد آلرژی می‌شوند. به طور متوسط این روش ۲.۵ تا ۳ ساعت و ترمیم آن ۱ تا ۱.۵ ساعت طول می‌کشد.

آرایش دائمی برای خانم هایی که از کم پشتی ابرو و یا مژه خود خسته شده اند و دیگر تمایلی به استفاده از انواع لوازم آرایشی را ندارند بهترین روش است. استفاده از این سبک لوازم آرایشی علاوه بر زمان بری بالا، حالت مصنوعی به چهره می دهند درحالی که آرایش دائمی مشابه تتو با طرح های ظریف و مشابه تارهای مو می تواند زمان آزاد بیشتری را داشته، حالتی نرمال، طبیعی و ماندگار را برروی چهره ایجاد کند. شما در مرکز سعیده پور احسان به عنوان بهترین سالن برای میکروبلید ابرو، هاشورابرو ،شیدینگ لب و خط چشم ظریف با ماندگاری بالا با بهترین مواد را تجربه خواهید کرد.

راه های ارتباط با آکادمی سعیده پور احسان

از طریق تماس تلفنی  با شماره 09172334738

از طریق واتساپ شماره تلفن بالا

از طریق دایرکت اینستاگرام آکادمی زیبایی سعیده پور احسان در شیراز

از طریق مراجعه حضوری به آکادمی سعیده پور احسان در شیراز محدوده قدوسی غربی

Facebook
Twitter
LinkedIn

آرایش دائمی چیست و چگونه انجام می‌شود؟