پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست

پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست

هر کدام از ما رنگ پوست، رنگ چشم و ظاهر متفاوتی داریم. این تفاوت به علت ژنتیک ، عوامل محیطی ، اقلیم، نژاد، جنسیت، سن ، جغرافیا و رژیم غذایی است. پوست شناسی در تاتو یکی از مباحث مهمی است که تاتوکار باید بدان مسلط باشد. شناخت انواع پوست برای تاتو بدن و ابرو موجب می‌شود تا پیگمنتر بهترین ترکیب رنگ مناسب برای انواع رنگ پوست را انتخاب کند. چرا که پیگمنتر برای اجرای میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو حرفه‌ای، باید براساس نوع پیگمنت پوست و رنگ پوست برای تاتو، ترکیب رنگ را انجام دهد. بنابراین در مقاله چرا پوست شناسی در تاتو صورت برای ما مهم است؟

پیگمنت های پوست

وقتی با پیگمنت های پوست آشنا می شویم می بینیم که هر کدام از پوست ها چه پیگمنت غالبی دارند بنابراین پوست شناسی در تاتو و انتخاب بر طبق آن رنگ مهم است تا پیگمنت اصلی پوست را تشدید نکنیم و در ادامه از هر خنثی کننده ی مربوط به همان رنگ مورد نظر استفاده می کنیم.منظور از تشدید پیگمنت اصلی پوست یعنی اینکه مثلاً اگر پوست سفید است یا سبزه از مکملی استفاده کنیم که پیگمنت غالب رنگ  پوست را خنثی کند. و در انتهای کار رنگ روی صورت به قرمزی، بنفش، آبی یا سبزی نزند. به بررسی  پوست شناسی در تاتو می پردازیم با آکادمی سعیده پور احسان همراه باشید.

می توانید از مشاوره رایگان  از طریق تماس تلفنی با شماره 09172334738 از آکادمی سعیده پور احسان بهره مند شوید.

انواع پوست

در این بخش از مقاله پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست از آکادمی سعیده پور احسان با پوست شناسی در تاتو و انواع پوست آشنا می شوید.

 پوست خشک 

پوسن خشک از علائم مشخصه این نوع دارای رنگ مات ، کدر ، خاکستری و هیچ برقی ندارد . ترک و شیار دارد . دارای چین و چروک بیشتر ، سن افراد بیشتر به نظر می رسد. منافذ پوست باز نیست. احتمال قرمزی و التهاب دارد . زبر و خشن است. خشکی و تناژ زرد رنگ پوست معمولا با افزایش سن حاصل می شود.

 پوست چرب

پوست چرب ترک و شیار ندارد و دارای منافذ باز است. معمولا ضخیم تر از بقیه انواع پوست است . چین وچروک کمتری دارد . سن ظاهری کمتر یا برابر سن واقعی است . براق ، نرم و چرمی به نظر میاید.پوست چرب یکی از انواع مشکل ساز می باشد که همیشه ظاهری براق داشته و مستعد جوش زدن و آسیب دیدن است. هر چند که این نوع پوست در برابر خشکی حاصل از افزایش سن مقاوم تر است. لازم به ذکر است پوست های چرب اغلب در رنگ پذیری مشکل ساز بوده وبه دفعات ترمیم بیشتری نیاز دارند.

 پوست نرمال

پوست نرمال نه خشک است و نه چرب و در حقیقت حد فاصل کم شدن چربی و خشک نبودن پوست را گویند . رنگ پوست شفاف و منافذ طبیعی است. التهاب و پوسته ریزی ، ترک و شیار و آکنه ندارد. این نوع پوست بهترین رنگ پذیری را دارد.

 پوست مختلط

پوست مختلط در ناحیه پیشانی ، بینی و چانه پوست چرب ، در ناحیه گونه ها پوست خشک است . اکثر افراد دارای این نوع پوست می باشند. ( در این گروه موقع استفاده از ضد آفتاب ، نوع فاقد چربی را انتخاب کنند اما حتما در ناحیه گونه ها قبل از ضد آفتاب باید از مرطوب کننده استفاده کرد ) پوست همواره در حال تغییراست و گاهی یک پوست چرب ممکن است در اثر تغییرات محیطی و یا افزایش سن و …. به پوست خشک تبدیل شود و یا برعکس.

منظور از تناژ رنگ پوست چیست؟

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند تناژ پوست همان رنگ پوستشان است. در صورتی که باید بگوییم این فکر اشتباه بوده و تناژ با رنگ پوست فرق دارد. هر پوستی تناژ مخصوص خود را دارد و تناژ هیچ ربطی به سفیدی یا سیاهی پوست فرد ندارد. پوست شناسی در تاتو  برای دانستن راه‌های تشخیص تناژ پوست بسیار مهم است.

انواع تناژ رنگ پوست

به طور کلی تناژ پوست یا همان زمینه پوست افراد به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شود:

تناژ سرد

تناژ گرم

تناژ طبیعی یا خنثی

پوست شناسی در تاتو و روش‌های تشخیص تناژ پوست

اگر شما بتوانید تناژ و رنگ زمینه پوست خود را بشناسید خیلی راحت می‌توانید لباس، ‌آرایش و اکسسوری متناسب با پوستتان را انتخاب کرده و در مراسمات و مهمانی‌ها بدرخشید. روش‌های مختلفی برای تشخیص تناژ پوست وجود دارد که ما در ادامه به چهار روش اشاره می‌کنیم:

البته به خاطر داشته باشید قبل از انجام این روش‌ها، صورت خود را به خوبی بشویید تا رنگ پوست خودتان کامل مشخص باشد.

پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست
پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست

رنگ رگ داخل مچ دست

آسان ترین راه برای تشخیص تناژ پوست این است که مچ دستتان را جلوی نور آفتاب بگیرید و به رگ‌های قسمت داخلی مچ نگاه کنید:

اگر رگ‌‌های روی مچ دستتان آبی و بنفش بودند، تناژ پوست شما سرد است.

اگر رگ‌‌های روی مچ دستتان سبز بودند، تناژ رنگ پوست شما گرم می‌باشد.

اگر رگ‌‌های مچ دستتان رنگی بین آبی، سبز و بنفش بود، تناژ پوست شما طبیعی یا خنثی است.

تشخیص انواع رنگ پوست و پیگمنت

ابتدا دانستن تفاوت رنگ پوست بی فایده به نظر می رسد ولی این موضوع در آموزش تاتو صورت امری اجتناب ناپذیر و راهی برای پوست شناسی در تاتو و پیگمنت های مختص آن می باشد. در واقع رنگ پوست به نقاط جغرافیایی نیز مرتبط می باشد  مثلا هر چه از خط استوا دور شویم پوست افراد سفید و روشن تر می شود اما هر چه به خط استوا نزدیک می شویم پوست تیره تر خواهد شد.

پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست
پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست

پوست افراد به علت این که به خط استوا نزدیک و تابش نور خورشید(ماوراء بنفش ) شدید می باشد پوست از خود عکس العمل نشان می دهد و از خود ماده ای با نام ملانین تولید می نماید که این ماده به خوبی از پوست در برابر نور تابشی نگهداری می کند. به طور کلی انواع رنگ پوست پوست تمامی افراد جهان به پنج نوع تقسیم می گردد.انواع این رنگ پوست ها سفید ، گندمی، گندمی رو به سبزه، گندمی رو به سفید و سبزه می باشد.

برای انجام تاتو و ریمو آن میتوانید با آکادمی سعیده پوراحسان با شماره 09172334738 تماس بگیرید.همچنین برای خریداری آموزش مجازی آموزش شناخت پوست و ترکیب رنگ می توانید از لینک اقدام نماید.

دوره آموزش مجازی آموزش شناخت پوست و ترکیب رنگ

در این دوره از آکادمی با مباحث زیر آسنا می شوید:

  • آموزش شناخت پوست و ترکیب رنگ و دکاپاژ
  • این آموزش شامل یک جزوه 60 صفحه ای و 3 عدد فیلم آموزشی میباشد
  • این دوره شامل 6 ماه پشتیبانی رایگان میباشد.

این آموزش مناسب چه کسانی است ؟

خب همینطور که در قسمت قبل توضیح دادیم تمامی افرادی که مایل هستند در رشته زیبایی آرایش دائم فعالیت کنند باید در ابتدای کار پوست شناسی در تاتو را یاد بگیرند تا بتوانند فیلد زیبایی در انتهای کار داشته باشند.در نتیحه این دوره پیشنیاز تمامی دوره های تاتو میباشد.

آموزش مجازی پوست و رنگ به چه صورت است ؟

ما در این دوره آموزشی یک جزوه 60 صفحه ای در قالب فایل پی دی اف و همچنین سه فیلم شامل توضیح جزوه و فیلم کامل دکاپاژ را برای شما ارائه کرده ایم. که با گذراندن آن تمامی سوالات شما در این لاین پاسخ داده خواهد شد.ضمن اینکه این دوره هم مانند مابقی دور های تیم ما ،شامل شش ماه پشتیبانی خواهد بود.

شما همچنن میتوانید فایل پی دی اف را روی موبایل خود داشته باشید و اگر سوالی در مورد شناخت پوست و یا رنگهای تاتو برایتان پیش آمد از جزوه کمک بگیرید.

اغلب افرادی که رنگ پوست سفیدی دارند رنگ قرمزی در بدن آن ها زیادی می باشد. افرادی که رنگ پوست سبزه ای دارند رنگ آبی در بدن آن ها بیشتر خواهد بود. افرادی که رنگ پوست گندمی متمایل به سبزه دارند رنگ آبی به مقدار 80 درصد و رنگ قرمز به مقدار 20 درصد در بدن آن ها می باشد.

نتیجه گیری:

پوست شناسی در تاتو و نوع پوست هر شخص کمک زیادی به پیگمنتر برای تعیین ترکیب رنگ مورد استفاده جهت کار میکروپیگمنتیشن و یا میکروبلیدینگ می کند .در صورتی که پیگمنتر با مباحث پوست شناسی در میکروبلیدینگ و رنگ شناسی در تاتو آشناییت نداشته باشد، نتیجه دلخواه و مورد انتظار شما حاصل نخواهد شد زیرا بر حسب نوع پوست و پیگمنت هایی که در پوست افراد می توانند غالب شود استفاده از رنگ هایی خاص در زمان ترکیب رنگ و همچنین برند های خاص لازم است تا به وسیله پیگمنتر بررسی شود.در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سعیده پور احسان مراجعه نمایید.

راه های ارتباط با آکادمی سعیده پور احسان

از طریق تماس تلفنی  با شماره 09172334738

از طریق واتساپ شماره تلفن بالا

از طریق دایرکت اینستاگرام آکادمی زیبایی سعیده پور احسان در شیراز

از طریق مراجعه حضوری به آکادمی سعیده پور احسان در شیراز محدوده قدوسی غربی

Facebook
Twitter
LinkedIn

پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست