مراقبت بعد از میکروبلیدینگ

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ

اگر به فکر انجام میکروبلیدینگ هستید، ممکن است از خود بپرسید که مراقبت بعد از میکروبلیدینگ چگونه انجام میشود.از زمانی که میکروبلیدینگ ابرو انجام می‌دهید، پوست به 4 تا 6 هفته زمان نیاز دارد تا خود را در ناحیه تزریق بازسازی کند. در این مدت مراقبت بعد از میکروبلیدینگ است که می‌تواند از تغییر شکل و آسیب رنگدانه‌ها جلوگیری کند.مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ،مشابه با تتو می باشد ما در مجله زیبایی آکادمی سعیده پور احسان قصد داریم کل فرآیندمراحل ترمیم ابرو بعد از میکروبلیدینگ  را توضیح دهیم.

اگر به آموزش میکروبلیدینگ علاقه مند هستید میتوانید از آموزش های مجازی ما در همین سایت و آموزش های حضوری ما در شهر شیراز استفاده کنید.

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ برای ظاهر و دوام ابروهای جدید بسیار مهم است. رعایت نکردن دستورات پزشک ممکن است باعث عفونت یا از بین رفتن رنگدانه‌ها شود. به این نکته توجه کنید که بلافاصله بعد از انجام میکروبلیدینگ، رنگ ابرو کاملا تیره و پوست زیر آن قرمز می‌شود.

روز دوم تا چهارم

از روز دوم تا چهارم، رنگ هاشورها تیره تر می شود و یک لایه از زخم روی آن ایجاد خواهد شد. این زخم نوعی محافظ برای هاشورهاست و واکنش طبیعی بدن می باشد، توصیه می کنیم که به زخم ها و التهاب های ایجاد شده در ابرو، کاری نداشته باشید و اجازه دهید تا روال طبیعی خود را طی کند. این مرحله  در نحوه مراقبت بعد از میکروبلیدینگ ابرو ضروری است و مانع از ایجاد لک دائمی روی پوست خواهد شد.

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ
مراقبت بعد از میکروبلیدینگ

روز چهارم

در روز چهارم، رنگدانه‌ها همچنان بسیار تیز و تیره به نظر می‌رسند؛ زیرا رنگدانه‌ها به خوبی روی پوست می‌نشینند و  به تدریج رنگدانه ها نرم می‌شوند.

روز پنجم تا دوازدهم

از روز پنجم تا دوازدهم، زخم ایجاد شده به مرور پوسته پوسته شده و می ریزد. این مرحله ممکن است با خارش و سوزش هم همراه باشد و تمایل زیادی به دستکاری در آن ناحیه را در فرد ایجاد خواهد کرد. مراقبت بعد از میکروبلیدینگ باید صبور باشید؛ زیرا بین 7 تا 14 روز طول می‌کشد تا پوست بهبود یابد و رنگدانه‌ها به رنگ طبیعی خود بازگردند.

اتفاقاتی که پس از میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز یا دیگر روش ها برای ابروها و پوست می افتد، ممکن است بسیار تحریک کننده باشد و تمایل به خاراندن موضع را داشته باشید. اما دستکاری این ناحیه و کندن پوست های اضافی، ممکن است سبب خارج شدن رنگ دانه ها از موضع شود و در نتیجه رنگ نهایی ابروها را کمرنگ تر از آنچه انتخاب کرده بودید، سازد. هم چنین ماندگاری میکرو با این دست کاری ها بسیار کاهش خواهد یافت.

 

نکته: دست کاری کردن این پوسته ها، می تواند زمینه ساز ایجاد لک در ناحیه ابرو شود و توصیه اکید به عدم تحریک آن به عنوان یکی از اصلی ترین مراقبت های میکروبلیدینگ ابرو وجود دارد.

 

چرا مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو لازم است؟

هرچه در این قسمت دقت بیشتری داشته باشید، طول عمر میکروبلیدینگ ابرو بیشتر می‌شود. به همین دلیل دقت در رعایت تمامی موارد بسیار مهم است. در هر مرحله از کار باید دقت خاصی کرد که به چند دسته کلی تقسیم می‌شود. این شامل:

  1. از رطوبت دوری کنید
  2. بدون دستکاری ابرو
  3. عدم استفاده از لوازم آرایش
  4. پماد بعد از میکروبلیدینگ

شما میتوانید سایر روش های جدید زیبایی ابرو را در مجله آدکادمی سعیده پور احسان بررسی کنید.

پس از میکروبلیدینگ از رطوبت جلوگیری کنید

رطوبت می‌تواند به راحتی رنگ تزریق شده به ابروهای شما را از بین ببرد و محو کند. به همین دلیل بسیار مهم است که حداقل تا 10 روز پس از اجرای آن از رسیدن هر نوع رطوبتی به پوست خود جلوگیری کنید.

شستشوی ابرو بعد از میکروبلیدینگ

اگر به هر دلیلی مجبور شدید ابروهای خود را بعد از میکروبلیدینگ بشویید، توصیه می‌شود که مراحل زیر را به طور کامل انجام دهید.

  1. هنگام شستشو از آب سرد استفاده کنید و هرگز آب داغ را روی ناحیه فیبروز یا میکروبلیدینگ نریزید. این کار باعث می‌شود بلافاصله رنگدانه‌ها بیرون بیایند و در نهایت ابروی شما شکل دلخواه را پیدا نکند وحتما بعد از شستن ابرو از پماد مخصوصی که پیگمنتر به شما می‌دهد استفاده کنید.
  2. شستن ابرو بعد از میکروبلیدینگ باید همراه با خشک کردن آن باشد. اما آنچه که برای خشک کردن مکان استفاده می‌کنید بسیار مهم است. پارچه‌های درشت و خشن گزینه‌های مناسبی برای این کار نیستند و ضربه زدن به ابرو در هنگام خشک شدن باعث می‌شود رنگ از عمق خود خارج شود و پول و زمان شما را از دست بدهد. توصیه می شود یک پارچه نرم روی ابروها گذاشته و بردارید و این کار را تا خشک شدن کامل ادامه دهید. هرگز پارچه را روی ابروی خود نکشید، فقط آن را بپوشانید و به آرامی بردارید.

تحریک نکردن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

بعد از میکروبلیدینگ، پوست دچار التهاب، قرمزی و حساسیت می شود و هرچه پوست نازک تری داشته باشید، این علائم را بیش تر تجربه خواهید کرد. خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و التهاب، از اصلی ترین علائم این مرحله است که از همان روز تا دو هفته شاهد آن خواهید بود.

عدم استفاده از لوازم آرایش

استفاده از لوازم آرایشی، کرم‌های مختلف و نرم کننده‌ها یکی از بزرگترین اشتباهات افراد بعد از میکروبلیدینگ ابرو است به همین دلیل در مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو آن را بیان می کنیم. ترکیبات به کار رفته در انواع کرم‌ها، وازلین و غیره با مواد میکرو ابرو تداخل پیدا می‌کند. از طرفی استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند در روند ترمیم ابروهای شما مشکل ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود به جز پماد میکروبلیدینگ پیگمنت از هیچ محصول دیگری استفاده نکنید و به مدت ۲ هفته آرایش را کاملا فراموش کنید.

پماد بعد از میکروبلیدینگ

وقتی میکروبلیدینگ ابرو انجام می‌دهید، پیگمنتر از پماد مخصوصی روی آن استفاده می‌کند. بعد از حدود 2 تا 3 ساعت می‌توانید این پماد را با استفاده از گوش پاک کن یا گاز استریل از روی ابرو جدا کنید و رنگ اضافی به همراه آن پاک می‌شود. این کار را به آرامی و بدون وارد کردن فشار اضافی به ابروها انجام دهید. استفاده از پماد مخصوص را حداقل یک هفته بعد از میکروبلیدینگ ابرو و حداقل دو بار در روز ادامه دهید.

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ
مراقبت بعد از میکروبلیدینگ

اگر در شهر شیراز هستید میتوانید با تماس با مرکز ما به شماره09172334738 از مشاوره رایگان مراقبت بعد از میکروبلیدینگ بهره مند شوید.همچنین پیشنهاد میشود به شما که از پیج آموزشی اینستاگرام ما دیدن کنید.به ادرس saideh.pourehsan.pmu@

با توجه به شرایط پوست و متریال استفاده شده در کار، میزان پماد مصرفی پس از میکروبلیدینگ تغییر می‌کند که توسط پیگمنتر به شما اعلام خواهد شد. توصیه می‌شود این کار را فقط در مراکز معتبر و بهترین آرایشگاه‌های شهر خود انجام دهید تا از مشکلاتی مانند عفونت و التهاب شدید یا برداشتن سریع ابرو جلوگیری کنید و  مراقبت بعد از میکروبلیدینگ به درستی به شما آموزش داده شود.

جلسات ترمیم در مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

اولین جلسه ترمیم میکروبلیدینگ ابرو بسیار مهم است. این جلسه 4 تا 6 هفته بعد از میکروبلیدینگ ابرو انجام می‌شود. در این جلسه خطوط اصلی بازیابی می‌شود و در صورت وجود اشکال در آن‌ها رفع می‌کنند.

 

از طرف دیگر، اضافه کردن و دقت کردن به جزئیات باعث می‌شود ابروهای شما طبیعی‌تر به نظر برسند. این جلسه علاوه‌بر این که ابروهای شما را زیباتر و طبیعی می‌کند، در ماندگاری بیشتر آن‌ها نیز بسیار موثر است. بعد از این جلسه وقتی احساس کردید که ابروهایتان کمرنگ شده و خطوط رنگی خود را از دست داده‌اند، می‌توانید به سراغ ترمیم میکروبلیدینگ ابرو بروید. تاریخ به شما بستگی دارد، اما این روش بین 8 ماه تا 1 سال طول خواهد کشید.اگر پوست شما چرب یا خشک نیست و پوست معمولی دارید، میکروبلیدینگ ابرو در پوست شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

چگونه با مراقبت بعد از میکروبلیدینگ ابرو ماندگاری آن را بیشتر کنیم؟

مدت زمان میکروبلیدینگ ابرو بین 8 ماه تا 1 سال است. اما اگر مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو را رعایت کنید، ماندگاری آن را افزایش می‌یابد. این مراقبت‌‌ها می‌تواند شامل استفاده نکردن از لوازم آرایشی، دوری از آب، رطوبت و حذف نکردن پوست‌های جدا شده باشد. در صورت عدم توجه به این موارد رنگدانه‌ها قبل از فیکس شدن از لایه‌های پوست پاک می‌شوند و طبیعتا ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو به میزان قابل توجهی کمتر از حد معمول خواهد بود.

نتیجه آنکه

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ ابرو، بسیار ساده اما حیاتی و مهم می باشند و به زمان نیاز دارند عدم مراقبت بعد از میکروبلیدینگ می تواند سبب تخلیه آنها و کمرنگ شدن میکرو شود. به همین دلیل لازم است تا در صورت تمایل به این کار، کلیه نکات لازم برای مراقبت بعد از میکروبلیدینگ را بدانید و به طور دقیق رعایت کنید. با مراجعه به بهترین سالن های زیبایی در شهر خود، می توانید اطمینان داشته باشید که این کار به دقیق و درست ترین شکل ممکن برای شما انجام خواهد شد و باکیفیت ترین پمادها در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

راه های ارتباطی با آکادمی سعیده پور احسان

از طریق تماس تلفنی  با شماره 09172334738

از طریق واتساپ شماره تلفن بالا

از طریق دایرکت اینستاگرام آکادمی زیبایی سعیده پور احسان در شیراز

از طریق مراجعه حضوری به آکادمی سعیده پور احسان در شیراز محدوده قدوسی غربی

Facebook
Twitter
LinkedIn

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ