کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن

آموزش کنترل فشار دست

آموزش کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

همینطور که میدانید در تکنیک میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ، پیگمنتر باید رنگهای تاتو را به وسیله پن و یا قلم مخصوص در سطح بالایی پوست ک همان درم نام دارد تزریق کند.

به همین خاطر شناخت لایه صحیح پوست برای کاشت رنگ ، در هنرجویانی که تازه شروع به کار میکنند یکی از چالش های مهم ابتدای کار به حساب می آید.

پیگمنتر برای ایجاد خطوط ظریف و زیبا باید بتواند رنگ را در عمق صحیح پوست کاشت کند.که اینکار نیازمند آموزش و مهارت است.

تمرین روی پوست پرتقال و میوه ها

تمرین روی پوست پرتقال به دلیل شباهتی که با پوست انسان دارد ، برای آموزش کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ، یکی از بهترین  راه هایی است که هنرجو میتواند با تمرین و تکرار بر روی آن ،  انجام دهد.

برای شروع ،مانند تصویر زیر ،با خودکار معمولی یک ابرو را روی پرتقال بکشید.

آموزش کنترل فشار دست
تمرین کنترل فشار دست

به فلش مشکی و نحوه قرار گیری دست و دستگاه روی پرتقال دقت کنید. همینطور که میبیند پیگمنتر باید دستگاه میکروپیگمنتشن را دقیقا از بالای کارتریج و با سه انگشت بگیرید .همچنین دو انگشت انتهایی  به عنوان ستون و اهرم دست روی سطح پرتقال قرار گرفته اند. با اینکار پیگمنتر برای انداختن خطوط ظریف تسلط پیدا میکند.

زاویه قرار گیری سوزن روی پوست پرتقال

در عکس بالا فلش سفید نیز نحوه قرار گیری سوزن روی دستگاه را نشان میدهد. سوزن باید با زاویه ای بین 90 تا 80 درجه روی پوست قرار بگیرد.

در هنگام کار با قلم میکروبلیدینگ نیز همین نکته وجود دارد و دقیقا تیغ بلید باید با زاویه ای 90 درجه روی پوست قرار گیرد.

دستگاه را روشن کنید و شروع به کار کنید.در هنگام کار سوزن دستگاه باید نهایت تا 1/5 میل بیرون باشد و شما فقط  مجاز به وارد کردن 0/5 میل از سوزن به پوست پرتقال هستید.

به تصویر زیر با دقت نگاه کنید .در این حالت تمام 1/5 میل سوزن دستگاه وارد پوست شده و همانطور که میبیند مقداری زیادی از رنگ وارد پوست میشود در بعضی از قسمتها نیز رنگ دچار پخشی شده است.

کنترل فشار
پخشی رنگ با فشار زیاد دست

اگر سوزن با عمق بیشتری از نیم میل وارد پوست شود باعث پخشی رنگ و پارگی پوست در همان نقطه میشود.

ولی در اجرای تکنیک صحیح و کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن ، مانند تصویر زیر هنگام ایجاد خراش ،فقط نیم میل از سوزن وارد پوست میوه شده است و تقریبا یک میل از سوزن دیده میشود.در این حالت رنگ در عمقی صحیح از پوست کاشت خواهد شد ودر نتیجه بدرنگی و پخشی رنگ ناشی از فشار دست زیاد را نخواهیم داشت.

فشار دست در میکروپیگمنتیشن

 

در تصویر زیر خطوط ایجاد شده ناشی از وارد کردن سوزن با عمق کم (( 0/5 میل )) وعمق زیاد ((1/5 میل )) را میبیند.

خطی که با فلش سفید نشان داده شده است ناشی از وارد کردن فقط 0/5 میل از سوزن به پوست است که در واقع رنگ در عمق صحیح از پوست کاشت شده است.خط ظریف و نازک است و هیچ نشانه ای از پارگی بیش از حد و پخشی رنگ در آن دیده نمیشود.

کنترل فشار دست میکروبلیدینگ
خطوط ایجاد شده با فشار دست مختلف

 

ولی در خطی که با فلش مشکی نشان داده شده است ، سوزن بیشتر از 0/5 میل و یا حتی تا 1/5 میل وارد پوست شده و خط ضخیم شده است.رنگ زیادی وارد پوست شده و قطعا بدرنگی خواهد داشت.

در این فیلم نیز نحوه تمرین با دستگاه میکروپیگمنتیشن بر روی پوست پرتقال برای کنترل فشار دست را به طور کامل آموزش داده ایم.فیلم را با دقت نگاه کنید و سعی کنید با تکرار و تمرین مداوم عمق صحیح پوست را بشناسید.

روی لاتکس تمرین کنم یا روی پوست میوه ؟

پیگمنترهایی که در لاین آرایش دائم مشغول به کار هستند همواره جهت اجرای بهتر الگوها و انجام الگوهای جدید روی لاتکس تمرینی و یا پوست مصنوعی تمرین میکنند. اینکار باعث میشود که پیگمنتر بر اجرای الگو تسلط داشته باشد و بتواند هنگام اجرا روی مدل و یا مشتری خطای کمتری داشته باشد.

پیشنهاد ما اینست که در ابتدای آموزش ؛هنرجوها حتما علاوه بر تمرین روی پوست مصنوعی ، برای یادگیری کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن  روی پوست میوه هایی مانند پرتقال ، موز و سیب و … نیز تمرین کنند.

برای تمرین کنترل فشار دست در میکروبلیدینگ ، روی پوست موز هم میتوانید تمرین کنید به طوری که فقط نوک تیغ روی پوست خراش ایجاد کند و به هیچ عنوان نباید بعد از باز کردن پوست موز ،حطوط ایجاد شده از داخل پوست میوه مشخص باشد.

در دوره های مجازی آموزشی تیم ما در لاین آرایش دائم ،شامل آموزش مجازی میکروبلیدینگ و آموزش مجازی میکروپیگمنتیشن ،تمرینات مختلفی جهت اجرای صحیح الگوی روی لاتکس و پوست مصنوعی آموزش داده شده است که میتوانید با کیلیک بر روی آن و یا مراجعه به قسمت محصولات و خرید دوره ها از آن استفاده کنید.

عوارض ناشی از فشار دست زیاد در میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم ترین نکات در انجام خدمات آرایش دائم شناخت صحیح لایه های پوست و کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن است.

پخشی رنگ و بدرنگی

پیگمنتر برای ایجاد خطوط ظریف و بدون پخشی رنگ ؛ باید رنگ را در لایه درم پوست کاشت کند.

در آموزش رایگان بالا در قالب کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن ، کامل توضیح دادیم که با تکرار و تمرین مداوم میتوانید این عمق را بشناسید و روی فشار دست خود حین کار کنترل داشته باشید.

خونریزی حین کار

جالب است بدانید که ، در لایه درم پوست رگهای خونی وجود ندارد و به همین دلیل در حین کار ، در صورتی که کاشت رنگ در عمق درست انجام شود ، خونریزی وجود ندارد و اگر حین کار مشتری شما خونریزی زیادی دارد احتمالن عمق بیشتری را درگیر کرده اید . که این کار خطا است !!

البته در درصد کمی از افراد که دارای پوست نازک و بسیار حساس هستند ممکن است خونریزی تا حدودی وجود داشته باشد ولی در اکثر افراد فقط مقداری آب میان بافتی و یا شبنم خون حین کار دیده میشود.

اگر خونریزی حین کار زیاد باشد احتمال ترکیب رنگ تاتو با خون مشتری زیاد است که در این حالت قطعا در همان لحظه و یا به مرور زمان بدرنگی خواهد .

خطوط ضخیم و نازیبا

نکته دیگر اینست که اگر رنگ در لایه عمیق پوست ابرو کاشت شود به مرور زمان خطوط ضخیم تر شده و تیره میشوند .و ظاهری بد به خود میگیرند . و همچنین ریموو کردن اینچنین رنگهایی نیز کار به شدت سخت و زمان بری خواهد بود.

قابل ذکر است که در آموزش مجازی ریموو تیم ما میتوانید نحوه ریموو کردن پخشی رنگ تاتو را نیز آموزش ببیند.

آسیب به بافت پوست

پیشتر گفتیم که اگر سوزن به عمق بیشتری از پوست وارد شود ، پوست مشتری دچار آسیب و خونریزی خواهد شد.

امروزه در لاین آرایش دائم و یا آرایش نیمه دائم تکنیکهای جدیدی آموزش داده میشود که کمترین آسیبی به بافت پوست وارد میشود و رنگ در لایه سطحی از پوست ، بدون ایجاد خونریزی با ظرافت تمام کاشت میشود .برای همین هم کنترل میزان فشار دست در میکروپیگمنتیشن از اهمیت زیادی برخوردار است.

قابل ذکر است که نکات مهم در مورد نحوه کاشت صحیح رنگ در تمامی دوره های آموزش مجازی تیم ما به صورت مفصل بیان شده است.

این تکنیک ها شامل انتخاب صحیح سوزن و دستگاه و یا قلم میکروبلیدینگ نیز است.که بعد از گذراندن این دوره ها میتوانید به صورت حرفه ای و با کمترین خطا وارد بازار کار شوید.

کدر شدن رنگ

اگر در حین کار فشار دست شما زیاد باشد و کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن را به صورت کامل آموزش ندیده باشید؛ اگر رنگ انتخابی شما روشن هم باشد بدلیل ایجاد خونریزی و … رنگ شما به سرعت کدر و تیره خواهد شد.

امیدوارم که این آموزش توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما در مبحث کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ باشد.

همچنین میتوانید ما در اپلیکیشن اینستاگرام دنبال کرده و هرروز از استوری های آموزشی پیج به طور رایگان استفاده کنید.

شما میتوانید نظرات و سوالات خود را در قسمت مخصوص بنویسید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

کنترل فشار دست در میکروپیگمنتیشن